Leirin herkkupäällikkö


Pääsimme haastattelemaan Sini-Pilviä Oulunkylän Käskynhaltijoista. Hän toimii Avaralla resurssijohtajana ja on yli kahdenkymmenen vuoden partiouransa aikana osallistunut lähes joka kesä jollekin leirille.

Resurssijohtaja vastaa leirin taloudesta, kuten tuloista, menoista, leirimaksuista ja avustuksista. Lisäksi resurssijohtajan vastuulle kuuluu leirillä tapahtuva myynti esimerkiksi kioskeilla.



Miksi halusit resurssijohtajaksi?


“Olen ollut lippukunnassa taloudenhoitajana eli olen aikaisemminkin pyöritellyt rahajuttuja. Olen tehnyt leireillä yleensä tosi paljon ohjelmaa, joten se on sellainen tuttu ja turvallinen, mutta ajattelin, että voisin kokeilla välillä jotain muuta isompaa pestiä.”



Mikä on parasta pestissäsi?


“Leirillä parasta on ollut kioskin pitäminen. Olen siellä itsekin aika paljon pyörinyt, ja siinä näkee hyvin leirin porukkaa, koska suurin piirtein kaikki käy siellä. Se on ehkä parasta.”



Mikä on ollut haastavinta pestissä tällä leirillä?


“On tosi haastavaa arvioida, kuinka paljon sipsiä voi syödä tämän kokoinen leiri! Eli siis kaikki määrät ja vaihtorahat. Sekin, että kaikilla on se kahdenkymmenen euron seteli. Se määrä, mitä tarvitsee pieniä kolikoita, niin siihenkään en ollut osannut varautua.”



Onko jotain muuta, mitä haluaisit kertoa pestistäsi?


“Meidän tiimi on tosi erilainen kuin mikään muu tiimi tällä leirillä. Meitä on minä ja Sanni Vuorenhaltioista eli meillä on kahden hengen tiimi. Tietysti kiskalla on myyjät joka päivä erikseen, mutta esimerkiksi ohjelmatiimi on tosi iso ja me ollaan kahdestaan. Me ollaan pienin tiimi täällä.”



Jos leirillä on vapaa-aikaa, mistä sinut varmimmin löytää?


“Mut löytää jostain kahvin ja suklaan kanssa.”



Mikä on paras leiriherkku?


“Paras leiriherkku niin kuin oikeasti olisi muurinpohjaletut. Niitä ei ole tällä leirillä ollut, mutta se on kyllä parasta. Tai vaikka ihan lettupannulla letut.”



Jos olisit retkeilyvaruste, mikä olisit ja miksi?


“Pitäisi ehkä sitä kautta miettiä, millainen mä olen. Mä olen kyllä aika äänekäs. Ja sitten mä kyllä laulan aika paljon. Sanotaan OEK (partiolaisen laulukirja), koska tulee koko ajan tekstiä, ääntä ja muuta.”





Teksti: Meri ja Anna / Vuokot 

Kuvat: Alli Alavaikko / Kuksat 


Kommentit